Kind en Narcolepsie

Meer
11 jaren 3 maanden geleden #1178 door Parel
Beantwoord door Parel in topic Kind en Narcolepsie
Gewoon doen,\r\nrichten naar dr Lammers of Donjacour, zij zorgen dan voor een snelle inplanning. 8) Succes,\r\n\r\nParel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• elma68
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Meer
11 jaren 3 maanden geleden #1179 door elma68
Beantwoord door elma68 in topic Kind en Narcolepsie
Ze hebben me vandaag gebeld ;D En 28 oktober a.s moggen we naar DR.Lammers. Je wil niet weten hoe blij ik ben. ;)

Meer
11 jaren 3 maanden geleden #1180 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic Kind en Narcolepsie
Wat goed zeg! Dan zit je in ieder geval bij mensen die er verstand van hebben. En daarbij vind ik Dr. Lammers als mens ook zeer sympatiek. \r\nEn dat is ook wat waard. \r\n\r\nDirkje

• elma68
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Meer
11 jaren 2 maanden geleden #1183 door elma68
Beantwoord door elma68 in topic Kind en Narcolepsie
Wat een verademing daar in Leiden. We hebben een uur en een kwartier gesprokken met Dr.Lammers en Dr.Donjacour. Geweldige mensen!!! Dus we gaan nu beginnen met ritalin. En dan kijken hoe het verder loopt. We zijn in ieder geval op het juiste adres bij het LUMC ;)

Meer
11 jaren 2 maanden geleden #1184 door inge
Beantwoord door inge in topic Kind en Narcolepsie
Hoi Elma,\r\nik heb je verhaal gelezen, moeilijk hoor om je kind zo wanhopig te zien.\r\nHoe gaat het nu met Niels, is er al iets van verbetering nu Niels medicatie gebruikt?\r\nJe vertelde dat je zoon in korte tijd 10kilo was aan gekomen. heb je dit nog met de arts kunnen bespreken? En is daarvoor, ook een plan van aan pak? \r\n\r\nWens jullie heel veel sterkte!\r\nGroet  Ingrid\r\n

Meer
11 jaren 2 maanden geleden #1185 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic Kind en Narcolepsie
Hallo Elma,\r\n\r\nHet is natuurlijk mooi dat je nu eindelijk aan een behandeling kunt beginnen, maar blijf ook zelf nadenken. Ritalin is een middel waarvan de werking op lange termijn nog niet helemaal duidelijk is. Zoals je waarschijnlijk wel weet wordt het vaak gegeven tegen ADHD. \r\nDe bijwerkingen zijn niet misselijk. \r\nIk weet dat ik afwijk van de grote groep wat betreft de behandeling van narcolopsie, maar ik zou mijn kind nooit Ritalin geven. \r\nIeder staat vrij in zijn mening en de keuzes die je maakt voor je kind, maar verdiep je er zelf ook in. Dr. Lammers mag dan zeer deskundig zijn op dit gebied, en een sympatieke man, veel dingen zijn nog niet bekend. Zeker niet m.b.t. narcolepsie/kinderen en medicatie. \r\n\r\n\r\n\r\n\r\nHet gebruik van het stof Ritalin, dat met name wordt gegeven aan kinderen en jongeren met de diagnose ADHD, is in Denemarken gestegen met meer dan 900% sinds 1997. Maar experts vinden dit bloedlink, aangezien de lange termijn effecten niet bekend zijn. In de VS wordt Ritalin ervan verdacht de oorzaak te zijn van sterfgevallen onder kinderen en jongeren. Canada heeft het gebruik van Ritalin geheel stopgezet vanwege de onzekerheid rondom sterfgevallen onder jongeren die Ritalin kregen. Deense pyschiaters wegen deze onzekerheden af tegen de voordelen en vinden de voordelen te belangrijk. "Kleinere" bijwerkingen zoals slaapproblemen, gebrek aan eetlust en depressiviteit worden al geaccepteerd. Een aantal Deense psychologen zijn het hier niet mee eens, hieronder Peter la Cour van Center voor onderzoek rondom Bestaan en maatschappij aan het Universiteit van Kopenhagen. Hij noemt het grootschalig voorschrijven van Ritalin een onverantwoord medisch experiment. In Zweden woedt een heftige strijd om het medicijn; sommige Zweedse artsen en psychiaters zijn het eens met de Deense psychiaters; andere, hieronder neurologen, zijn erg kritisch: Ritalin verandert de persoonlijkheid net als coca

Ga naar boven