Welke medicatie gebruik jij?

Meer
9 jaren 11 maanden geleden #1625 door Fluffy
Beantwoord door Fluffy in topic Welke medicatie gebruik jij?
Ik gebruik sinds twee weken Modiodal, 200 mg per dag in twee keer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 11 maanden geleden #1628 door vanes
Beantwoord door vanes in topic Welke medicatie gebruik jij?
Ik gebruik Xyrem. Hierdoor slaap ik beter en is mijn kataplexie voor 99% afgenomen. Voordat ik Xyrem gebruikte had ik iedere dag wel een paar spierverslappingen. Er waren ook dagen bij dat ik er wel 20 op een avond had. Erg vervelend, vooral in sociaal opzicht en het gevoel van controle verlies. Nu heb ik nog maar af en toe een spierverslapping. Deze uiten zich dan niet meer doordat ik in elkaar zak maar door kleine knikjes met mijn hoofd. Heel verschil dus!\r\nVoor de vermoeidheid overdag heb ik ritalin, hierdoor kan ik weer enigzins functioneren. Ik moet daarnaast wel nog met regelmaat dutjes doen. Maar het is veel beter dan zonder medicatie. \r\nIn het begin heb ik van de ritalin nog wat bijwerkingen gehad, zoals transpireren, misselijk zijn, hoofdpijn. Na een paar dagen was dit echter over. Nu heb ik geen bijwerkingen meer. \r\nHelaas lukt het bij mij dus niet zonder medicatie. Ik ben blij dat ik er baat bij heb.

Meer
9 jaren 11 maanden geleden #1629 door Jootje
Beantwoord door Jootje in topic Welke medicatie gebruik jij?
Ik ben begonnen met Ritalin en 2x daags een half uur slapen, op advies/aanraden van Dr. Lammers. Dit werkte niet voldoende. Overgegaan op Xyrem en 2x daags een half uur slapen, ook weer op advies/aanraden van Dr. Lammers, de dosis weet ik niet meer maar bijna max., inmiddels al weer een maand of 8 mee gestopt i.v.m. kinderwens. ik had geen bijwerkingen van de Xyrem en het werkte erg goed, dit zorgde voor een rustige en diepe slaap, waardoor ik 's morgens normaal en op tijd mijn bed uit kon komen. 2x daags een half uur slapen bleef/blijft nodig maar verder kon ik beter de dingen doen die ik moet en wil doen.\r\nNu gebruik ik dus niets meer en slaap over het algemeen steeds slechter: vaak wakker en onrustig door dromen. Ik kom 's morgens moeizaam mijn bed uit en heb echt tijd nodig om op te starten. Hierdoor is het goede ritme wat ik had met Xyrem weer helemaal verstoord geraakt. De twee slaapmomenten overdag worden regelmatig ook langer dan een half uur, dit tegen mijn wil in. Ik kan me nu weer minder goed concentreren en voel me erg suf/soort verdooft, vrijwel de hele dag. Ik kom niet toe aan wat ik wil en moet doen.

Jo

Meer
9 jaren 11 maanden geleden #1630 door sven
Beantwoord door sven in topic Welke medicatie gebruik jij?
hoi \r\n\r\nk ben begonnen met provigile\r\ndaarna overgegaan naar relatine 10mg\r\nnu neem k al een tijdje relatine modifide 30 mg. 1 keer daags\r\ngaat redelijk goed kataplexie verminderd \r\nen kan parttime werken.\r\nnadeel is da je er een gewenning aan krijgt en dat het niet terug betaald wordt.\r\n

Meer
9 jaren 11 maanden geleden #1636 door Linda
Beantwoord door Linda in topic Welke medicatie gebruik jij?
Hoi allemaal...\r\n\r\nBen helemaal nieuw hier, maar was gewoon aan het lezen en vond dit interessant...\r\nIk neem Provigil 100, 's morgens 3 en 's middags 2. Als ik een rustige dag heb, beperk ik het tot de 3 pillen van 's morgens. Ik vraag mij ook af of er neit meer bijwerkingen zijn dan beschreven in de bijsluiters. Gezond voor je lichaam kan dit toch niet zijn? Ook ben ik overtuigd dat het je een vals gevoel van energie geeft...want in mijn hoofd blijf ik even moe hoor. Het is gewoon het lichamelijke energiegevoel dat wordt opgekrikt. Ik weet niet hoe ik erover moet denken... Groeten! \r\n\r\nLinda

Meer
9 jaren 11 maanden geleden #1641 door Fluffy
Beantwoord door Fluffy in topic Welke medicatie gebruik jij?
Mijn medicatie is inmiddels verhoogd naar 's morgens 1 x 100mg Modiodal en 's middags 2 x 100 mg Modiodal.\r\nWat ik heel goed merk is dat ik een veel beter dag- en nachtritme heb nu.\r\nVolgende week heb ik weer een afspraak met de neuroloog en dan krijg ik ook medicatie voor de vele dromen/nachtmerries waar ik behoorlijk last van heb.\r\nWat krijg je daar voor vraag ik me af?

Ga naar boven