Welke medicatie gebruik jij?

Meer
10 jaren 1 week geleden #1582 door michel1963
Beantwoord door michel1963 in topic Welke medicatie gebruik jij?
Ik gebruik Xyrem..voorheen had ik Chlomypramine, een anti-depressiva maar daar kreeg ik aardig wat bijwerkingen van waarvan ik de huiduitslag het meest vervelende vond. Narcolepsie was toen nog in een pril stadium ontdekt dus begin je ergens...nu ben ik gestopt met die Chlomypramine en gebruik ik alweer een tijdje Xyrem waarbij ik in het begin met een lichte dosering begon en waarbij ik denk dat het per persoon afhangt hoeveel dosering er nodig is. Je krijgt als je net begint vanuit Xyrem zelf een arts op bezoek die je het gebruik uitlegt en de evt. bijwerkingen. Dat is allemaal goed geregeld. Mocht je voor het slapen gaan alcohol gebruiken neem je 2 uur later pas je eerste dosering Xyrem in....het gaat nl. niet samen met alcohol. Ik slaap op 1 dosering ongeveer 4 uur..de volgende dosering neem ik in zodra ik wakker ben...dus 8 uur slaap is dan zo goed als een zekerheid en ben ik overdag een stuk fitter en heb nauwelijks kataplexie-aanvallen. Het hangt er vanaf wat je behandeld wilt hebben ....heb je het meeste last van je slaapaanvallen? of juist de kataplexie-aanvallen? dat bepaalt uiteindelijk welke medicatie voor jou het beste is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 1 week geleden #1587 door bassie
Beantwoord door bassie in topic Welke medicatie gebruik jij?
Ritaline (old school) voorgeschreven alweer 20 jaar geleden door DR Lammers.\r\n\r\nBlijft top werken, je hebt de extra buzz wanneer je het nodig hebt.\r\n\r\nBas

Meer
10 jaren 1 week geleden #1591 door NatasjaP
Beantwoord door NatasjaP in topic Welke medicatie gebruik jij?
Gebruik ook niks ;D wel modiodal en xyrem geprobeerd, was het niet voor mij!! Regelmaat en powernaps zijn mijn medicijnen.

Meer
10 jaren 1 week geleden #1593 door Mirrie
Beantwoord door Mirrie in topic Welke medicatie gebruik jij?
Ik gebruik modiodal. S'morgens 2 tabletten van 10mg en s'middags 1. s'Nachts neem ik Xyrem. Ook bij mij is de kataplexie hier heel erg door afgenomen en heb ik een behoorlijke nachtrust. De medicijnen zijn voorgeschreven door Dr. Strijers.

Meer
10 jaren 6 dagen geleden #1597 door Ernst
Beantwoord door Ernst in topic Welke medicatie gebruik jij?
Met lid geworden voor het eerst eigenlijk de diagnose is al weer zo'n 12 jaar geleden gesteld door Dr. Lammers.\r\n\r\nHeb in het begin Ritalin geslikt, werkte goed voor overdag maar had de indruk dat ik er wat opgefokt van werd, niet een hele natuurlijke vorm van beter wakker zijn.\r\nLater Modiodal geslikt, uiteindelijk ook mee gestopt.\r\n\r\nKan redelijk mijn eigen tijd indelen, dus hou het bij een paar korte slaapjes op een dag. Kom redelijk de dag door.\r\n\r\nDe laatste tijd zijn de dromen weer verschrikkelijk erg, weet iemand of ze daar ook medicatie voor hebben, vind het af en toe niet zo gek dat ik overdag zoveel slaap heb na een nacht vol nare dromen...

Meer
9 jaren 11 maanden geleden #1624 door Nell
Beantwoord door Nell in topic Welke medicatie gebruik jij?
Jarenlang heb ik Modiodal gebruikt, 2 tabletten per dag. Voorgeschreven door mijn neuroloog. Sinds kort daarmee gestopt.\r\n\r\nGa nu aan de Ritalin. 2x per dag 1. Om 8 uur 's morgens en om 5 uur 's middags. Ben benieuwd of het me helpt om overdag beter wakker te blijven.\r\n\r\n\r\n

Ga naar boven