kan het erger worden

Meer
9 jaren 3 maanden geleden #1961 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic kan het erger worden
Hoi Tarra,\r\n\r\nIk vind het heel knap, dat je op tijd naar je werkgever bent gestapt. Moeilijk te accepteren, maar wie weet zit het er op een later tijdstip wel in voor je. Daarbij valt of staat niet alles met zoveel mogelijk carriere maken, ook al doet men dat tegenwoordig wel zo voorkomen. Werken, een opleiding en thuis de boel draaiende houden, daar loopt menig vrouw in vast (en echt niet alleen met narcolepsie!). Het blijft een kwestie van de juiste balans vinden. Zie dit niet als falen, voor mij ben je geslaagd. \r\n\r\nOm sneller antwoord te kunnen krijgen op dit soort 'technische' vragen, heeft de narcolepsie stichting het project spreekuur opgezet. Je kunt daar je vraag stellen en deze wordt z.s.m. beantwoord door het onderzoeksteam van de narcolepsie poli in het LUMC.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 3 maanden geleden #1968 door marjan
Beantwoord door marjan in topic kan het erger worden
hoi tarra,\r\n\r\nik heb al 26 jaar narcolepsie,en het gaat op en af bij mij,\r\nik heb wel geleerd er mee te leven anders heb ik geen leven....op mijn werk is het geaccepteerd en in mijn omgevinge weet iedereen wat ik heb en vinden ze het ( heel) normaal als ik in slaap val.wat ik wel vervelend vind is als ik een kataplexie aanval krijg,ik wil niet dat iemand me dan ziet,maar dat is iets wat ik zelf gewoon niet wil,is een vreemd gezicht....maar soms ook wel lachwekkend,waardoor de aanval alleen maar langer duurt.\r\n\r\nacceptatie is heel belangrijk,en zoals ik al zei,het gaat op en af..heb periodes dat ik veel slaap en die zwakken dan weer af.\r\n\r\nhoop dat je hier wat aan hebt\r\n\r\ngroetjes marjan

• Tarra
  • Tarra's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
8 jaren 4 maanden geleden #2322 door Tarra
Beantwoord door Tarra in topic kan het erger worden
Nog even een reactie van mij op een oud onderwerp. Ik schreef bijna een jaar terug dat ik met mij opleiding moest stoppen omdat ik het allemaal niet meer trok. Ik was volledig uitgeput. Ik was toen ook net met de Xyrem begonnen. Na een half jaar de xyrem te gebruiken en de juiste dosis te hebben gevonden. Heb ik de thuis studie toch weer opgepakt, Ik voel me zo goed nu ik de juiste medicatie heb. En afgelopen week heb ik mij examen gehad en ben ik geslaagd! Wat een goed gevoel, ik heb echt ook zeker een stukje van mijn leven teruggekregen door de xyrem. Helaas moet ik nu weer stoppen met de xyrem i.v.m kinderwens. Ik zie er vreselijk tegenop. Maar ik moet er maar even doorheen.

Meer
7 jaren 8 maanden geleden #2642 door stilleglimlach
Beantwoord door stilleglimlach in topic kan het erger worden
Wat doet xyrem precies? Is dat voor kataplexie?\r\n\r\nIk ben last beginnen krijgen van slaapaanvallen toen ik ongeveer 17 was, ondertussen ben ik 20, en het is sindsdien wel verergerd, dat is ook de reden waarom ik naar de dokter ben gestapt. Ik viel soms tijdens elke les in slaap. Maar ik heb geen last van kataplexie.. Hopelijk blijft dat ook zo. Ik vraag me dus wel af of het bij mij nog kan verergeren..

-- stilleglimlach

Ga naar boven