narcolepsie door vaccinatie

• dirkje
  • Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Meer
9 jaren 4 weken geleden #2019 door dirkje
narcolepsie door vaccinatie werd gestart door dirkje
Eerder dit jaar vroeg een arts aan mij of mijn narcolepsie misschien veroorzaakt zou kunnen zijn door inentingen die ik in het verleden heb gehad. Nu had ik daar zelf nog nooit zo over nagedacht en besteedde er niet veel aandacht aan.\r\nTotdat ik met een deskundige sprak en ik vroeg of er al iets bekend was over de oorzaak van de oorzaak van narcolepsie. Hier bestaan wel theorieen over en ik stelde de vraag of narcolepsie veroorzaakt zou kunnen worden door vaccinatie. Nu werd daar aanvankelijk nogal afwijzend op gereageerd, maar na doorvragen aangegeven, dat het theoretisch wel mogelijk is (maar de kans werd zeer klein geacht).\r\n\r\nNu kun je mijn verbazing voorstellen, toen ik niet veel later een berichtje las over gevallen van narcolepsie in scandinavie, mogelijk veroorzaakt door vaccinatie tegen de mexicaanse griep. Later ook meer dan 80 gevallen van narcolepsie bij jonge kinderen, mogelijk door dezelfde vaccinatie. Na zogenaamd onderzoek werd uiteraard gezegd, dat het daar niet door kwam. Wel heel veel toevalligheden op een rij, maar geen idee wat ik hiermee moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 1 week geleden #2040 door denenjen
Beantwoord door denenjen in topic narcolepsie door vaccinatie
ons zoontje heeft de symptonen sinds februarie/ maart.in juli werd die symptonen heftiger.en in september/oktober is de diagnose narcolepsie/kataplexie gesteld.ook bij ons komen nu de vragen of t door de vaccinatie van de mexicaanse griepprik kan komen.ons zoontje heeft er maar 1 prik gehad.ik stond al niet achter de prik.vandaar dat we er maar 1 hebben gegeven.om dat bij de 2de t eigenlijk niet echt nodig was en de reaktie op de prik heftiger konden zijn.nu denk ik......had ik m maar nooit gegeven!!maar ja misschien had t dan in de puberteit gekomen!!!we zullen nooit zeker weten!!!

• dirkje
  • Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Meer
9 jaren 1 week geleden #2042 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic narcolepsie door vaccinatie
Je doet als ouder op dat moment wat je denkt dat het beste is voor je kind, gebaseerd op de informatie die je op dat moment hebt. Er valt je zeker niets te verwijten.\r\n\r\nToch is het denk ik belangrijk om onze ogen niet te sluiten voor mogelijke oorzaken, hoe pijnlijk ook. Natuurlijk wordt dit aan alle kanten ontkend en graag zouden we dat willen geloven. Maar stel dat er wel een kern van waarheid in zit, dan moet dit boven water komen. Want hoe meer we weten over de oorzaken, hoe meer we kunnen voorkomen en hoe beter we kunnen behandelen. \r\n\r\nOvergens is er vanuit de alternatieve hoek wel de mogelijkheid tot ontstoring van vaccinaties. Ze zeggen schade etc. ontstaan door vaccinaties op te kunnen sporen en ongedaan te kunnen maken of te behandelen (schade is niet altijd te herstellen) Het is mij aangeraden om te laten doen, helaas heb ik daar momenteel de financiele middelen niet voor en zou me er eerst verder in moeten verdiepen.\r\nIk wil geen valse hoop wekken en weet zelf niet eens of ik erin geloof. Maar mogelijkheden onderzoeken kan geen kwaad en de ene behandeling hoeft de ander niet uit te sluiten. \r\nIk ben er nog niet uit.

• Digital Sleeper
  • Bezoeker
  • Bezoeker
9 jaren 3 dagen geleden - 9 jaren 3 dagen geleden #2046 door Digital Sleeper
Beantwoord door Digital Sleeper in topic narcolepsie door vaccinatie

dirkje schreef : maar geen idee wat ik hiermee moet.

\r\n\r\nIk heb hetzelfde idee bij een inenting die bij mij te dicht onder het oppervlak van mijn bovenbeen werd gezet als kind, ik had daar duidelijk zeker +_15jaar later nog zichtbaar een reactie op, het leek op een verdikking van de bovenhuid en alle haargroei brak daarbij op die plek, mijn bovenbeen spontaan af, nu de laatste 5jaar eigenlijk die plek "weg" is, dit was te vergelijken met een bv. moedervlek of 'wijnvlek' niet qua kleur maar qua visuele zichtbaarheid maar wel anders dus zeer licht getint. De bovenhuid bleef hierbij zeer stijf net een dikke plak huid, ik denk overigens dat het bij mij ging om de zogenaamde tegenwoordigheid van een DKTP prik, de prik die je als laatst krijgt als kind (jongens), en dat is dus bij mij al een +_kwart eeuw geleden ;)\r\n\r\nMaargoed wat moet je ermee.\r\n\r\nNarcolepsie zonder kataplexie.\r\n\r\ngroet.\r\n\r\nps. ik heb het hier over een zichtbareplek zo groot als de vuist van je hand bv. mbt de oppervlakte van je bovenbeen.\r\nDus geen spelde prik en een dot moedervlekje ;)
Laatst bewerkt 9 jaren 3 dagen geleden doorDigital Sleeper.

• dirkje
  • Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Meer
8 jaren 10 maanden geleden #2149 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic narcolepsie door vaccinatie
Net was er bij editie NL (rtl4) een item over mogelijke relatie tussen een bepaald vaccin tegen de mexicaanse griep en narcolepsie

Meer
8 jaren 9 maanden geleden - 8 jaren 9 maanden geleden #2162 door yarreth
Beantwoord door yarreth in topic narcolepsie door vaccinatie
Mijn moeders eerste reactie toen ik een jaar of 4 geleden vertelde dat ik Narcolepsie heb. "komt dat omdat je in het ziekenhuis hebt gelegen?". Mijn reactie: "Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen." \r\n\r\nToch wel toen ik nog geen jaar was had ik een ernstige oorontsteking. Volgens mijn medisch dossier met meningeale uitstraling (of iets dergelijks) Dat betekend in elk geval dat het wat met de hersens te maken had.\r\n\r\nNa de berichtgeving rondom de vaccinatie begon Ma er weer over. Ik zal destijds (ben inmiddels 42) vast wel een spuitje gehad hebben.\r\n\r\nTja... Klaarblijkelijk gaven de doktoren me destijds weinig kans op overleven dus ik neem dan de eventuele bijwerking maar voor lief.\r\n\r\nIk geloof eigenlijk ook niet dat ik voor mezelf echt de oorzaak wil weten. Maar als ik daarmee het bij een ander zou kunnen voorkomen. Zal het bij mijn eerstvolgende bezoek aan de Neuroloog zeker ff vermelden en heb het nu dus voor de hele wereld ingetikt.\r\n\r\nY

Ik denk te veel... denk ik
Laatst bewerkt 8 jaren 9 maanden geleden dooryarreth. Reden: een oorontsteking is nogal anders als een longontsteking...

Ga naar boven