narcolepsie door vaccinatie

Meer
8 jaren 3 maanden geleden #2323 door yarreth
Beantwoord door yarreth in topic narcolepsie door vaccinatie
kwam het volgende tegen op de site van NOS\r\n\r\nhttp://nos.nl/artikel/268234-niet-vaccin-maar-griep-oorzaak-narcolepsie.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosnieuwsbuitenland+%28NOS+Nieuws+-+Buitenland%29\r\n\r\n'Niet vaccin, maar griep oorzaak narcolepsie'\r\n\r\nmaandag 29 aug 2011, 12:22\r\n\r\nNiet het vaccin tegen de Mexicaanse griep, maar de griepvariant zelf is verantwoordelijk voor de uitbraak van de slaapziekte narcolepsie begin dit jaar. Eerder concludeerden Finse onderzoekers dat de griepprik verantwoordelijk was voor de ziekte. Chinese onderzoekers ontkrachten dat en pleiten het vaccin nu vrij.\r\n\r\nZowel de Finse als de Chinese onderzoekers constateerden na de uitbraak van de griep een verveelvoudiging van het aantal patiënten met de slaapziekte.\r\nPandemrix\r\n\r\nDe Finnen schreven de uitbraak toe aan een versterkend middel dat aan het griepvaccin Pandemrix werd toegevoegd. In Europa was begin dit jaar namelijk bij 162 kinderen, die allemaal waren ingeënt met Pandemrix, narcolepsie geconstateerd.\r\n\r\nUit een Chinese studie onder 629 narcolepsiepatiënten blijkt nu dat maar 5,6 procent van hen de griepprik heeft gehad. Ze wijten het uitbreken van de ziekte aan de griep zelf, omdat er ook in andere jaren na griepseizoenen een onverklaarbare piek te zien was in het aantal narcolepsiepatiënten.\r\nImmuunsysteem\r\n\r\nNarcolepsie is een zeldzame aandoening in de hersenen waardoor de patiënt op elk willekeurig moment in slaap kan vallen. De ziekte is niet te genezen, maar symptomen kunnen met medicijnen wel worden bestreden.\r\n\r\nEr wordt al langer vermoed dat de ziekte een gevolg is van een verkeerde reactie in het immuunsysteem, maar hoe dat precies werkt, weet men nog niet.

Ik denk te veel... denk ik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• dirkje
  • Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Meer
8 jaren 3 maanden geleden #2324 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic narcolepsie door vaccinatie
Dit is een hele simpele verklaring Yarreth. De werkelijkheid zit toch echt wel wat complexer in elkaar. Want wat is de volgende stap? Een vaccin tegen de griep om narcolepsie te voorkomen? Past helemaal in het plaatje toch? Het kan best zijn dat griep 1 van de triggers kan zijn van narcolepsie, maar dat kan helemaal los staan van het feit dat een bepaalde stof in het vaccin ook een trigger kan zijn. \r\nDoor dit nu te roepen wordt bijv. deze conclusie mooi op een zijspoor gezet:\r\n\r\nhttp://www.ema.europa.eu/ema/index.jsp?curl=pages/news_and_events/news/2011/07/news_detail_001312.jsp&murl=menus/news_and_events/news_and_events.jsp&mid=WC0b01ac058004d5c1&jsenabled=true\r\n\r\nIn mijn eigen geval geloof ik niet dat het getriggerd is door een vaccinatie. Mijn moeder heeft er namelijk al een aantal geweigerd. Griep had ik overgens nooit, heb ik nagevraagd (en nog steeds niet). Keelontsteking wel. \r\n\r\nIk geloof dat er meerdere factoren zijn, die het systeem dusdanig verzwakken, dat bijv. een griepje al een trigger kan zijn om de zwakheden die in aanleg aanwezig zijn naar boven te halen. En laat dat bij ons nu narcolepsie zijn.

Meer
8 jaren 3 maanden geleden #2331 door Tiemstra
Beantwoord door Tiemstra in topic narcolepsie door vaccinatie
Mijn dochter heeft narcolepsie "gektegen" na de mexicaanse griepprik. Het is heel toevallig en nee ze heeft geen griep gehad!:sick:

• dirkje
  • Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Meer
8 jaren 3 maanden geleden #2332 door dirkje
HOLLAND:\r\nTook away COMPULSORY Vaccination\r\nin 1928 because of the alarming\r\nfrequency of "sleeping sickness"\r\nit caused and has greatly\r\nlessened disease and Death rate.\r\n\r\nhttp://bit.ly/ikinjN\r\n\r\nIn 1928 was er dus al sprake van een verband tussen vaccinatie en narcolepsie.

Meer
8 jaren 3 maanden geleden #2338 door yarreth
Beantwoord door yarreth in topic narcolepsie door vaccinatie
Die chinezen zeggen niet dat er geen verband bestaat. \r\nVolgens mij beweren ze dat er bij een grote griepepidemie onder de geïnfecteerde mensen sowieso een verhoogd aantal gevallen van narcolepsie voorkomt. En bij vaccinatie wordt je met een heel lage concentratie geïnfecteerd.

Ik denk te veel... denk ik

• dirkje
  • Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
Meer
8 jaren 3 maanden geleden - 8 jaren 3 maanden geleden #2339 door dirkje
Leuke theorie Yarreth, maar in de bijsluiter van het vaccin staat vermeldt:\r\n\r\nGeen van de bestanddelen in het vaccin kan griep veroorzaken www.influenza.be/pdf/PIL%20most%20recent...t.pdf\r\n\r\nDaarbij was de vaccinatie in 1928 geen griepvaccinatie, maar voor de pokken.\r\n\r\nMensen willen een simpel antwoord op een complex probleem, dus daar wordt handig gebruik van gemaakt. Wil je je echt een mening vormen verdiep je dan ook eens in de kritieken. Die zijn er genoeg. Ook van mensen die er geen financiele belangen bij hebben. Houdt altijd in gedachten door wie de schrijver wordt betaald.
Laatst bewerkt 8 jaren 3 maanden geleden doordirkje.

Ga naar boven