Getest op narcolepsie

• rebeccs
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
8 jaren 2 maanden geleden #2402 door rebeccs
Getest op narcolepsie werd gestart door rebeccs
Sinds een paar jaar heb ik last van slaapaanvallen die ik niet kan weerstaan. Het begon toen ik in de derde klas van de middelbare school zat, ik was toen omgeveer 15. Tijd lang dacht ik dat het kwam door te weinig slaap of omdat ik de lessen saai vond, maar de slaapaanvallen werden steeds erger en kwamen niet meer alleen tijdens saaie lessen voor maar ook tijdens toetsen, en laatst ook tijdens mijn examens. \r\n\r\nIk begon te zoeken op internet en kwam op narcolepsie uit. Ik ben twee keer getest, 1 keer een nacht slapen in het ziekenhuis en een siëstaonderzoek. Hierin moest ik overdag leren en gingen ze kijken wanneer en hoe vaak etc ik in slaap viel. \r\n\r\nTot twee keer toe kreeg ik te horen dat er niks met me aan de hand is, maar toch blijven de slaapaanvallen komen en ben ik voor mijn theorie examen meerdere malen gezakt omdat ik ondertussen in slaap viel.\r\n\r\nDe slaapaanvallen zijn niet te weerstaan, en kunnen vrijwel overal gebeuren. Ik voel ze wel aankomen, maar kan er niets meer aan doen. Na een hard geluid of iemand die zeg maar een soort bubbel stukprikt, want zo voelt het als ik weer wakker wordt, ben ik even in de war en is de slaap daarna meestal wel over. \r\n\r\nHeeft iemand dit ook meegemaakt, of weet iemand wat ik wél kan hebben? Het lijkt voor mij erg op narcolepsie, maar de testen wijzen niets uit..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• rebeccs
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
8 jaren 2 maanden geleden #2403 door rebeccs
Beantwoord door rebeccs in topic Getest op narcolepsie
Misschien ook handig om er nog bij te vertellen; ik doe af en toe dutjes op de bank, ik slaap binnen een minuut, en ben meestal na 5 of 10 minuten weer helemaal fit. \r\n's ochtends word ik heel moeilijk wakker, ik slaap door wekkers en telefoons heen.

Meer
7 jaren 8 maanden geleden #2635 door stilleglimlach
Beantwoord door stilleglimlach in topic Getest op narcolepsie
Ik heb juist hetzelfde, bij mij is het begonnen in mijn laatste jaar aan middelbare school (of vanaf dan herinner ik het me toch alleszins). Ik dacht eerst ook slaapgebrek, maar het werd erger en vaak als iemand me wakker port, val ik ook weer direct in slaap, tot het moment waarop m'n lichaam beslist dat ik wel wakker mag blijven, en dan ben ik ineens weer klaarwakker. \r\nIk heb onlangs een slaaponderzoek laten doen, 's nachts en overdag telkens dutjes van 30 min. Tijdens die dutjes hebben ze dingen gezien die wijzen op narcolepsie, ook in mijn bloed konden ze zien dat ik een genetische voorbestemdheid had. Maar om het 100% zeker te weten willen ze nog een lumbaalpuntie doen.\r\n\r\nHeb jij die half uur dutjes ook al gedaan in het ziekenhuis? en een bloedtest speciaal voor narcolepsie? Zo ja, anders eens lumbaalpunctie overwegen?

-- stilleglimlach

Ga naar boven