Verband 'rauwe chocola' en trypotofaan/serotonine

• vlinder73
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Meer
7 jaren 10 maanden geleden #2573 door vlinder73
Hallo allemaal,\r\n\r\nVan de week kwam ik opeens iets interessants tegen..\r\nOmdat ik sinds enige tijd vegetarisch eet, kom ik ook vaak 'raw food' recepten tegen.\r\nÉén ingrediënt dat gebruikt wordt is erg interessant: 'rauwe cacao'..\r\n\r\nDeze cacao is niet zodanig verhit en verwerkt als doorsnee-cacao en bevat dan ook nog veel originele goeie dingen, die tijdens het branden van cacao verloren gaan.\r\nZo ook tryptofaan, wat belangrijk is bij de aanmaak van serotonine!\r\nLos daarvan is cacao een goeie ontstresser, een onwijze oppeper :D\r\n\r\nhttp://naturalsuperfoodsblog.com/index-all-posts/raw-chocolate-to-brighten-up-your-day/\r\n\r\nIk zou zeggen: proberen.. \r\ner zijn rauwe cacao bonen, -snippers en -poeder\r\nje kunt die los eten of verwerken in recepten (niet verhitten he!!)\r\nLos daarvan heb je vaak bij reformzaken: love choc liggen\r\nrauwe chocoladerepen :D (óverheeeeeerlijk, ik heb ze al wel eens gehad..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2594 door Shinma
Beantwoord door Shinma in topic Verband 'rauwe chocola' en trypotofaan/serotonine
Hihi, dat klinkt goed, chocola eten omdat het goed is voor mn gezondheid! Ik ga het zeker eens proberen! Thanks voor de tip!

• vlinder73
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Meer
7 jaren 9 maanden geleden - 7 jaren 9 maanden geleden #2595 door vlinder73
Beantwoord door vlinder73 in topic Verband 'rauwe chocola' en trypotofaan/serotonine
hahaha..\r\nGraag gedaan hoor, Shinma!\r\nJa, als dit behulpzaam is, héb ik daar ook totaal geen moeite mee :silly: :laugh: B)\r\nknuf, Vlinder
Laatst bewerkt 7 jaren 9 maanden geleden doorvlinder73.

Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2604 door maclow
Beantwoord door maclow in topic Verband 'rauwe chocola' en trypotofaan/serotonine
Hallo,\r\n\r\nKun je me een merknaam hiervan geven?\r\nAlvast bedankt Maclow

• vlinder73
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2605 door vlinder73
Beantwoord door vlinder73 in topic Verband 'rauwe chocola' en trypotofaan/serotonine
Hoi Maclow,\r\n\r\nDie was al gegeven ;-) 'Love choc' zijn repen, die bij diverse reformzaken wel te krijgen zijn.\r\n\r\nzelf iets maken met rauwe cacao?\r\nhttps://superfoodstore.nl/cacao-poeder-raw-biologisch-500-gram-p-15.html?cPath=8

Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2606 door maclow
Beantwoord door maclow in topic Verband 'rauwe chocola' en trypotofaan/serotonine
Dankje fijne dag

Ga naar boven