Niet kunnen slapen

• hansh
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2586 door hansh
Niet kunnen slapen werd gestart door hansh
hallo, bij mij is ongeveer 20 jaar geleden narcolepsie vastgesteld.\r\nop een gegeven moment sliep ik s'nachts steeds slechter en kreeg ik hiervoor xyrem (voorheen ghb) voorgeschreven.\r\nnu gebruik ik hiervan 3 x per nacht 3 gram en slaap hierop maar heel kort, dit is de maximale toegestane dossering.\r\nde nachten worden steeds moeilijker, raar eigenlijk met narcolepsie van veel slapen naar steeds minder slapen.\r\nzijn er mensen die ook met dit probleem kampen?\r\nm.v.g.\r\nHans de H

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2596 door vlinder73
Beantwoord door vlinder73 in topic Niet kunnen slapen
Hoi Hans H,\r\nIk zou het niet weten, ik slik pas sinds december (ik weet pas net vd kataplexie..). \r\nHet lijkt me dat je dit het best met je neuroloog kan bespreken..\r\nmisschien krijg je wel teveel medicatie of kan je beter een andere krijgen alsnog? (Hoewel Xyrem is vaak één van de laatste middeltjes, of niet?!)\r\n\r\nVan teveel slapen naar weinig slapen.. Wát doe je overdag (en 's nachts) in die tijd dan?\r\n\r\ngrtjes Vlinder

• hansh
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2598 door hansh
Beantwoord door hansh in topic Niet kunnen slapen
Hoi Vlinder,\r\nJa dit is het maximale dat je mag gebruiken neuroloog weet ook geen oplossing \r\ns'nachts heel vaak op tv kijken etc.\r\nhopelijk reageert er iemand die hier ook last van heeft\r\ngr\r\nHans

Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2599 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic Niet kunnen slapen
Hallo Hans,\r\n\r\nTv kijken wanneer je niet kunt slapen is niet de beste optie. Geldt ook voor de computer. \r\n\r\nBlijkbaar ben je wat betreft medicatie uit geëxperimenteerd, zeker wanneer de neuroloog het ook niet meer weet. \r\nZou de gewone slaaptips eens uitproberen, die overal op internet te vinden zijn. Bij mij heeft het wel gewerkt. Ik zal waarschijnlijk nooit meer een hele nacht doorslapen, maar door consequent moeite te doen om mijn slaapkwaliteit te verbeteren, red ik het nu met 1x wakker worden en kom ik aardig de nacht door.

Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2600 door Nocturne
Beantwoord door Nocturne in topic Niet kunnen slapen
Recent begin ook ik te worstelen met een gebrek aan langdurige slaap.\r\nTv kijken en computeren alvorens het slapen gaan is funest, evenals andere\r\nactiviteiten die veel aandacht of inspanning kosten.\r\nWat ik nu ga suggereren is iets dat totaal niet bij mijn persoon past:\r\nmediteren. \r\n\r\nZoals ik al eerder (ruim twee jaren geleden) hier postte, ben ik zelf muzikant\r\n(gitarist om precies te zijn) en professioneel schilder/tekenaar. Eén van mijn\r\nfavoriete gitaristen gaf ooit een clinic hier en bracht me op het idee van\r\nmeditatie. Ik heb niets met het 'zweverige' dat eromheen hangt, maar om\r\nfatsoenlijk te kunnen slapen probeer ik momenteel alles.\r\n\r\nDe laatste paar maanden pas ik dit om de avond toe, en merk dat het een\r\ngunstig effect heeft op mijn slaapritme. De avonden dat ik kort voor het\r\nslapengaan even rustig ga zitten en me op niets probeer te focussen, zijn de \r\nmeest prettige nachten. Daarnaast werkt sporten ook erg goed, omdat je gewoon\r\nzo moe bent dat je vanzelf gaat slapen. \r\n\r\nHad na zoveel tijd, toch weer eens even de behoefte iets te posten hier.

Meer
7 jaren 9 maanden geleden #2601 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic Niet kunnen slapen
Geloof absoluut in mediteren, alleen, het lukt me niet.\r\nIk ben veel te rusteloos en eigenlijk altijd wel ergens mee bezig.\r\nGeeft eigenlijk al aan dat het voor mij heel nuttig zou zijn...

Ga naar boven