Narcolepsie is geen psychiatrische stoornis

• piet
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
7 jaren 7 maanden geleden #2706 door piet
Beantwoord door piet in topic Narcolepsie is geen psychiatrische stoornis
Yarreth,\r\n\r\n"Ik ben er overigens heilig van overtuigd dat niet ik een probleem heb maar de rest van de wereld een probleem heeft met mij."\r\n\r\n'heilig' = afkomstig van het Griekse 'holos' = 'heel'...dus toch 'holistisch' Yarreth...very interesting!\r\n\r\n\r\npiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 7 maanden geleden #2707 door yarreth
Beantwoord door yarreth in topic Narcolepsie is geen psychiatrische stoornis
Heb eens even gegoogled om mezelf te leren wat nu eigenlijk holisme is.\r\n\r\nIk geloof al jaren dat als ik bijvoorbeeld hier een dobbelsteen gooi, ik daarmee feitelijk de massaverdeling van de complete aarde wijzig en dat dat dus tot gevolg kan hebben dat er in China een aardbeving ontstaat. \r\n\r\nOftewel dan zal ik idd wel holistisch ingesteld zijn.\r\n\r\nY

Ik denk te veel... denk ik

• piet
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
7 jaren 7 maanden geleden #2708 door piet
'Oftewel dan zal ik idd wel holistisch ingesteld zijn'\r\n\r\nZie je wel?...nu nog het besef oftewel 'deep inside' weten dat dit idd zo is!\r\n\r\npiet

Meer
7 jaren 7 maanden geleden #2710 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic Narcolepsie is geen psychiatrische stoornis
Zelf ben ik meer praktisch ingesteld. Ik probeer de dingen concreet te maken. Holisme betekent voor mij uitgaan van de hele persoon en alle factoren die daarop van invloed zijn. Misschien dat ik me daarom ook niet chronisch ziek voel en niet dagelijks bezig ben met het feit dat ik narcolepsie heb. Voor mij is het een disbalans. En sinds ik de diagnose heb gekregen is mijn zoektocht begonnen naar een nieuw (of misschien juist oud) evenwicht. \r\n\r\nEn wanneer je daar serieus mee aan de slag gaat, zelf verantwoordelijkheid neemt voor je gezondheid en welzijn, blijkt dat behoorlijk ingrijpend. Het heeft bij mij o.a. al geleid tot een scheiding, een nieuw huwelijk, een radicale omslag m.b.t. voeding, een andere kijk op de wereld en hoe om te gaan met alles wat op me af komt (stressmanagement). Puur vanuit narcolepsie bekeken ben ik al een heel eind gekomen. Maar persoonlijk ben ik er nog lang niet. Maar misschien is dat wel de reis die we 'het leven' noemen.

• piet
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
7 jaren 7 maanden geleden #2711 door piet
Dirkje,\r\n\r\nJa dysbalans zal altijd bij narcolepsie aanwezig zijn vanwege het gestoorde dag/nacht ritme.\r\nDe pogingen om daarin een zeker evenwicht te brengen zijn vele\r\nDat je verantwoordelijkheid moet nemen voor je leven,ben ik van harte met je eens. En daar bij hoort m.i dat je open staat voor bewustwording van wat je 'bestemming' is...dat je 'wordt die je bent'...en dat nu is een lange reis "the journey into the self,the longest journey of all"\r\n\r\ngroet,piet

Meer
7 jaren 6 maanden geleden #2728 door vlinder73
Beantwoord door vlinder73 in topic Narcolepsie is geen psychiatrische stoornis
Als ik zo lees, zeggen Piet en Dirkje eigenlijk hetzelfde..\r\nmaar vanuit een ander perspectief..\r\n\r\nInteressant en mooi om te zien!\r\nOndertussen leer ik om praktischer te zijn, zonder de dingen die werkelijk moeilijk te verklaren te zijn buiten te sluiten of plat te slaan..\r\n\r\nthink outside the box.. meditatie wil daarbij helpen ;-)\r\n\r\nVeel liefs, Vlinder\r\n(en die is er ook nog lang niet hoor.. maar de oogjes gaan langzaam open..)

Ga naar boven