Onze kerncentrale

Meer
7 jaren 7 maanden geleden #2721 door yarreth
Beantwoord door yarreth in topic Onze kerncentrale
Er zijn mensen met heel enge denkbeelden als het "de norm" betreft.\r\nIk denk dat het in de aard van de mens zit om zich te willen conformeren aan die norm.\r\n\r\nDie norm is niet overal hetzelfde... Zo zal ik als ik naar Engeland zou gaan me daar een beetje meer Engels voelen door 's ochtends een kopje thee te drinken. En daarbij voel ik me dan zelfs prettig.\r\n\r\nWat ik bedoel te zeggen is dat de algemeen aanvaarde maatschappelijke norm nogal een ruim begrip is.\r\n\r\nHet is overigens volgens mij de eerste keer Dirkje dat je het met me eens bent, onze denkbeelden liggen over het algemeen lijnrecht tegenover elkaar. Waardoor dus blijkt dat iedereen anders omgaat met de gevolgen van Narcolepsie. En ook al kan ik me niet altijd in je methoden vinden denk ik dat je daar heel goed mee bezig bent.\r\n\r\nEr valt nog van alles te ontdekken. En ook kan er nog van alles onderzocht worden. Maar is het eigenlijk niet zo dat veel mensen een heleboel alweer vergeten zijn?\r\n\r\nY

Ik denk te veel... denk ik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• piet
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #2724 door piet
Beantwoord door piet in topic Onze kerncentrale
Jarenlang heeft het dossier ‘narcolepsie’ in een stoffige lade gelegen,nu in onze tijd wordt het van het stof ontdaan en is het onderwerp geworden van uitbundig wetenschappelijk onderzoek.\r\nDit zal er toe leiden dat we dieper doordringen in het complex van factoren die aan de basis liggen van deze fascinerende aandoening.\r\nWe zullen ze vinden op het niveau van de genen,van het neurohormoon hypocretine,van haar receptoren,van e.v afwijkende hersenstructuren etc. Hierdoor zal mogelijk ons inzicht groeien en wellicht leiden tot beter werkzame medicijnen.\r\nToch wordt hierdoor nog niet gegarandeerd dat we haar ‘wezen’ begrijpen. In een poging om daarin dieper door te dringen heb ik op het forum mijn levensgang in een notendop weergegeven.\r\n\r\nVan cruciaal belang is de briefwisseling die ik gedurende het jaar 1991 voerde met een bijzonder,begenadigd mens. Hij had een diep inzicht in het leven en in de continuïteit van leven en dood. Dat hing samen met de BDE (bijna dood ervaring) die hij meemaakte en zijn betrokkenheid bij de Stichting Merkawah o.l.v de cardioloog Dr. W van Lommel. \r\nZeker speelde ook een rol zijn werk op een Pediatrische Intensive Care,waar kinderen vechten om in leven te blijven maar waar ook kinderen dood gaan.\r\nDaar,op die afdeling, valt er voor ons veel te leren. Zeer jonge kinderen kunnen zich het ‘paradijs’,ons Thuis,nog herinneren,maar al gauw (circa 3 jaar) zien ze de sluier zakken. Kinderen praten soms over ‘het vergeetland’,of zoals een driejarig kind zei : “Weet je waarom baby’s niet kunnen praten? Ze weten nog te veel!”\r\n\r\nDe heer S. met wie ik correspondeerde zei : Ik,die toch ben opgeleid om kinderen wat te leren,ben in de leer bij kinderen. Want deze uitspraken ontroeren mij steeds weer doordat ze in al hun eenvoud regelrecht refereren aan wat ik (overigens door enorme lichamelijke ontluistering heen) ooit (BDE) heb mogen zien. Zij maken mij duidelijk wat bedoeld werd met een uitspraak als : “Wie het Koninkrijk niet ontvangt als een kind,zal voorzeker niet binnengaan.”\r\n\r\nPas dan dus,als de cirkel rond is. Naarmate we van alle op aarde verkregen/verworven bezit afstand kunnen nemen van de uiterlijke vorm en de geestelijke waarde ervan kunnen behouden en integreren in ons wezen,werken we aan die ‘cirkel’,bouwen we aan die geestelijke groei die,schijnbaar paradoxaal,op weg is naar dat kind-zijn. Wel een geestelijk gegroeid ‘kind’,want dat was immers de betekenis van dat levenslange geboorteproces,dat we als een ‘voldragen kind’ worden ontvangen?\r\n\r\nPiet,wordt vervolgd

Meer
7 jaren 6 maanden geleden #2725 door yarreth
Beantwoord door yarreth in topic Onze kerncentrale
Piet,\r\n\r\nIk denk dat ik je mag... ik houdt namelijk wel van wazige theorieën. Elders had je het al over holisme nu zie ik bijna een katholieke preek verwoordt. \r\n\r\nMaar mij is nog steeds niet helemaal duidelijk wat jou drijft en waarom je die zaken koppelt aan Narcolepsie.\r\n\r\nY

Ik denk te veel... denk ik

• piet
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #2726 door piet
Beantwoord door piet in topic Onze kerncentrale
Yarreth,\r\n\r\nJou mag ik ook wel,dat is dus wederzijds. Vandaar nog een 'katholieke' preek :\r\n\r\nWe leven in een Holografisch Universum = Eeuwig Leven volgens een eeuwige ordening\r\nOf jij nu wilt of niet maakt niets uit,jij kunt de 'Wil' nooit verstoren\r\n\r\nIn onze eerste levensjaren zijn we nog nauw verbonden met onze afkomst uit dit eeuwige leven. Naarmate ons ik-besef groeit raakt het besef van onze Koninklijke afkomst steeds verder op de achtergrond en raakt zelfs ondergesneeuwd.\r\n\r\nTijdens onze reis door het aardse tranendal raken we hopeloos verloren/ontworteld,als we het contact met onze afkomst totaal kwijt zijn.\r\n\r\nAls we opgroeien,gaande door dit aardse tranendal maar in contact met onze bron,dan groeien we in kracht,in wijsheid etc. dwars door alle ellende heen...maar dit vraagt om 'ontwaken',om 'wakker zijn' en niet ieder moment in slaap sukkelen of in 'a dreamy state'\r\n\r\npiet

Meer
7 jaren 6 maanden geleden #2727 door vlinder73
Beantwoord door vlinder73 in topic Onze kerncentrale
Namasté Piet!\r\n\r\n..ik begin langzamerhand meer en meer doordrongen te worden van het wat jij hier neerpende.. een flinke wandeling achter de rug afgelopen jaar.\r\nen ik begin mij langzamerhand weer te begeven op het pad dat ik bedoeld was te bewandelen; danwel doe ik dat dus nú ;-)\r\n\r\nHet is wel erg ingewikkeld allemaal.. ik leer veel via meditatie, contact met mijn ex van 18jr terug en ondertussen self realised/yogi.\r\n\r\nZelf ben ik behebt met Asperger en cataplexie, zoals dat in medische termen is aangeduid.. Zelf moet ik nog flink bij mijZelf te raden wat hieraan mogelijk ten grondslag ligt en welke factoren in kan beïnvloeden en welke factoren niet... Welke lessen ik te leren heb..\r\nHoe het allemaal in elkaar steekt, zal ook per persoon anders zijn.. ondanks dat er patronen zullen zijn.. \r\n\r\nZeer interessante stof allemaal..\r\neen ander kan het zweverig vinden, daarin is eenieder vrij\r\n\r\nfijn om je dit onderwerp te lezen :D (en voort te zetten XD)\r\n\r\nVeel liefs, Vlinder

Meer
7 jaren 6 maanden geleden #2731 door dirkje
Beantwoord door dirkje in topic Onze kerncentrale
Nooit geweten dat de sprong van de hel naar de hemel zo makkelijk ging.\r\nAlles om persoonlijke vragen te ontwijken Piet?\r\n\r\nJammer dat we alleen Piet de psych. en de prediker leren kennen. Leek me namelijk zeer interessant om eens te horen hoe iemand met jouw beroep en status met narcolepsie omgaat. \r\n\r\nHelaas, onbereikbaar op de 'kansel', alleen goedkeurende klopjes op het hoofd. Déjà vu, net als vroeger op zondagochtend. \r\n\r\nWat kinderen betreft heb je zeker gelijk. Zeer verfrissend. Zoals mijn zoon van toen 5 jaar zich niets van de kerk etiquette aantrok en keihard door de kerk antwoord gaf op de vraag van de dominee waarom je geen alcohol mocht drinken: Ja, want dan zak je door je benen en dan val je om!! Kinderlogica, als er een vraag gesteld wordt geef je antwoord, toch?..\r\n\r\nMaar net als toen, haak ik hier af. Mocht de oplossing voor narcolepsie uit deze weg voortkomen, schuif ik wel weer aan. Ondertussen ga ik zelf even ergens anders zoeken.

Ga naar boven