Benieuwd naar ervaringen van lotgenoten.

• carijn90
  • carijn90's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
5 jaren 2 maanden geleden #2935 door carijn90
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Hallo allemaal!\r\n\r\nIk heb ongeveer een week geleden van de neuroloog na een aantal onderzoeken gehoord dat ik narcolepsie heb. Hoewel het geen verrassing was en eigenlijk een grote opluchting omdat heel veel dingen ineens verklaarbaar zijn, ben ik toch wel geschrokken en zit vol met vragen, ook voel ik me hier best eenzaam in.. \r\n\r\nIk zou graag willen weten hoe voor anderen die eerste periode was, daarnaast zou het fijn zijn om mensen te leren kennen die hetzelfde hebben mee gemaakt!\r\n\r\nGroetjes Carijn

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 jaren 1 maand geleden #2938 door kapiteiniglo
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hoi carijn,\r\n\r\nklinkt heel herkenbaar, veel vragen, weinig antwoorden. Weet ik ook nog wel van het begin ;) \r\nondertussen ben ik al een paar jaar verder, ben gestopt met zoeken naar de antwoorden. Het belangrijkste is dat je er mee leert te leven(klinkt makkelijker dan het typt)\r\nMaar goed ,misschien kan ik jou aan antwoorden helpen, die je zoekt?\r\n\r\nen eenzaam voelen hoeft al helemaal niet, je bent niet alleen met deze aandoening, er zijn er meerdere met lichte of zware vormen. Ik hoor graag van je, groeten kap

• carijn90
  • carijn90's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
5 jaren 1 maand geleden #2940 door carijn90
Hee Kap,\r\n\r\nBedankt voor je reactie, en sorry voor mijn late..\r\nIk heb zoveel vragen eigenlijk dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen, met name over medicijnen en de neveneffecten daarvan.\r\nGebruik jij medicijnen?\r\n\r\nEn wat heeft jou geholpen om ermee te leren leven?\r\nIk hoor graag van je.\r\n\r\nGroetjes Carijn

Meer
5 jaren 1 maand geleden #2941 door kapiteiniglo
Ha carijn, \r\nLate reacties geven niks, beter laat dan nooit;)\r\n\r\nik slik modafinil, 2xdaags, op slechte dagen meer. Er zijn dagen bij dan kost het al te veel energie om je koffiekopje op te tillen. Gelukkig is dat niet zo vaak, maar om de paar weken heb ik er toch echt wel last van. \r\nIk reageer goed op modafinil, lees hier ook wel eens anders;)\r\nik heb ook ritalin gehad, maar daar werd ik een op hol geslagen puber van!\r\nJij, wat voor medicijnen heb jij?\r\nVerder doe ik meestal tussen de middag even een tukkie op de bank, ik gedij er goed bij, op deze manier.\r\nCarijn, ieder moet er op zijn eigen manier mee om leren gaan, ik kan je hooguit vertellen wat voor mij goed werkt, het is geen garantie dat dat voor jou ook werkt;)\r\nEen goede vriendin van me heeft ook narcolepsie, en gaat er heel anders mee om dan ik. Zij is gestopt met haar medicijnen. Wat ik heel knap vind, maar voor mij geen optie is, omdat ik zonder medicatie maar half wakker word, althans zo voelt het.\r\nVerder lees ik ook vaak dingen over gezonde voeding enz, en dat zou dan voldoende energie op moeten leveren om de dag door te komen. Persoonlijk geloof ik hier niet zo in, maar ieder zijn ding;)\r\n\r\nGroetjes kappie

Meer
4 jaren 10 maanden geleden #2949 door pipping01
Hi!\r\n\r\nIk ben sinds kort begonnen met het delen van mijn ervaringen met narcolepsie door middel van mijn eigen blog.\r\nwww.lieverluidanmoe.wordpress.com \r\n\r\nWie weet dat je er steun uit kunt halen en of tips :) \r\nZou leuk zijn als jullie me gaan volgen! En wie weet kunnen we praten over elkaars ervaringen.\r\n\r\nLiefs, Sandra
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Freddy

Ga naar boven