Geen aanpassingen LKT lerarenopleiding HAN

• Avi
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
4 jaren 11 maanden geleden #2948 door Avi
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Beste mensen, \r\n\r\nkan iemand mij uitleggen waarom ik met een inslaap-tijd van gemiddeld 2 minuten geen pauze (van 10 minuten) kan nemen tijdens de afname van een landelijke kennistoets met slechts multiple choice vragen van 2,5 uur? Mijn aanvraag bij de examencommissie werd afgewezen. De wet heeft vastgesteld dat studenten aan de lerarenopleiding een landelijke kennistoets (geschiedenis) moeten afnemen. Studenten met een afwijking mogen een toetsverlenging aanvragen. Helaas zit er slechts 1 student met narcolepsie (ik) en daar heeft de wetgeving geen rekening mee gehouden. Hoewel men spreekt over participatie worden narcolepsiepatiënten volledig overgeslagen in dit traject. Al met al, heb ik geen studievertraging opgelopen. Tijdens het tweede jaar heb ik zelfs naast het reguliere traject de minor voor het tweetalig onderwijs gevolgd. Het enige obstakel is de landelijke kennistoets. Alle deelnemers vanuit de lerarenopleidingen geschiedenis die dit jaar de toets afnamen, zijn geslaagd (behalve ik). Weet iemand welke stap ik kan ondernemen? Alvast bedankt!\r\n\r\nGroetjes, \r\n\r\nEva

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 jaren 6 maanden geleden #2978 door KimM
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Hi Eva,\r\n\r\nIk weet natuurlijk niet wat je al hebt gedaan om de HAN te overtuigen van de ernst van je situatie, maar ik zou in ieder geval een brief met diagnose en symptoom beschrijving meesturen naar de examencommisie. Ook zou ik na 1 afwijzing zeker nogmaals een brief schrijven waarin ik ook duidelijk aan zou geven hoe gevorderd je al bent met je opleiding en dat dit de laatste kink in de kabel is. Misschien moet je aangeven dat je hierdoor wél vertraging op gaat lopen. Een opleiding krijgt van de regering namelijk subsidie voor elke afgestuurde student, maar wordt ook geld onthouden wanneer studenten te lang over hun studie doen. ( www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/financi...ring-hoger-onderwijs )\r\n\r\nIs er wellicht een docent waar je het goed mee kunt vinden die begrip heeft voor je situatie die een zegje voor je zou willen doen bij de commissie? \r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nKim

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #2983 door kuipers
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Beste Eva\r\n\r\nIk denk dat je het beste contact kan opnemen met een van de campusdecanen van de HAN, zij weten zeker wat er mogelijk is, en kunnen je daar goed in begeleiden. Ik zou zeker contact met hen opnemen.\r\nSucces!!

Ga naar boven