Modafinil

• harry39
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
3 jaren 1 maand geleden #3118 door harry39
Modafinil werd gestart door harry39
Dag allemaal,sinds kort heb ik de diagnose narcolepsie .Ik heb modafinil voorgeschreven gekregen,2 maal 200 per dag.\r\nHet doet helemaal niets.Ik was "blij"met de diagnose omdat ik dacht dat ik dan verder zou kunnen maar nu weet ik het niet meer.\r\nWanhopig is mijn staat..\r\nIk slaap 's nachts zo goed als niet en overdag ben ik een soort zombie,niet wakker dus.\r\nKan iemand mij vertellen hoe lang het zou moeten duren voordat de modafinil zou oeten gaan werken?\r\nAlvast hartelijk dank !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 1 maand geleden #3129 door Miej
Beantwoord door Miej in topic Modafinil
Ik gebruik ookal een paar jaar modafinil (modiodal).\r\nGebruik je het tijdens werk of als je thuis zit?\r\n\r\nMijn ervaring is namelijk dat het niet helpt als je constant (thuis) stil gaat zitten.\r\nJe moet wel geprikkeld worden, wil het echt een beetje z'n werk doen.\r\nOnthoud wel dat het de moeheid onderdrukt, maar niet volledig wegneemt.\r\nDaarbij moet je zorgen voor een goed ritme. Eigenlijk vind ik zelf een werkdag-ritme het beste.\r\nDus optijd opstaan en optijd naar bed. En door de dag proberen hier En daar je powernapje te doen (ookal lukt dat bij de meesten op het werk niet).\r\n En je moet het niet te kort voor het slapengaan innemen.\r\n\r\nJe moet erg experimenteren met wanneer het voor jou het beste werkt om in te nemen.\r\nHou voor jezelf een paar dagen bij en kijk wanneer bij jou de moeheid toeslaat en probeer zo je medicatie te doseren.\r\n\r\nZelf Neem ik 2 tot 3 per werkdag. Als ik het drie keer per dag Neem, doe ik het in elke pauze.\r\n En voor als ik een extra boost nodig heb gebruik ik heel soms Ritalin.\r\nRitalin is snel en kortwerkend, dus is bijvoorbeeld ideaal om te gebruiken als je een vergadering wakker moet blijven.\r\n\r\nHet verschil bij mij tussen modiodal en Ritalin.\r\n- Modiodal werkt als je het goed verdeelt de hele dag door en het werkt lang. \r\nVerder geen bijwerkingen (in het begin dat ik het ging gebruiken alleen iets hoofdpijn).\r\nJe lichaam raakt er niet teveel aan gewend ; Maar ik gebruik dan ook speciaal de weekenden niet om de werking doordeweeks goed te houden.\r\n\r\n-Ritalin werkt snel en kort en je krijgt daarna snel je moeheid weer terug.\r\nJe krijgt een kort lontje en je bent wat snel prikkelbaar.\r\nMijn arts zegt dat het langer in je bloed blijft en je dus eerder van Ritalin zal moeten "afkicken" als je ermee wilt stoppen.\r\nik droom ook veel meer bij het gebruik van Ritalin.\r\n\r\nDit is MIJN ervaring. Maar zoals je waarschijnlijk al weet is Narcolepsie bij iedereen verschillend en werkt alle medicatie weer verschillend.\r\n(Ik heb dan ook eigenlijk voornamelijk last van de vermoeidheid en kataplexie alleen maar bij emoties).\r\n\r\nMaar modafinil is niet het enige medicijn, dus als het niet werkt....overleg met je arts want er zijn alternatieven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ga naar boven